tisdag 22 oktober 2013

Kan vi mer än vi tror vi kan?

Det har varit två intensiva men otroligt roliga dagar i Peters vallhage.
Vi har tränat både svårt och tekniskt.
Jovi växer mer och mer och lilla Gemma är riktigt fin nu.
Båda undarna har utvecklats jätte mycket och jag har blivit rejält utmanad.
Skit kul!! Sån träning gillar jag. Det behöver inte alltid gå så himla bra bara man har en ärlig chans till att försöka.

Jovi tex fick prova att hämta både långt och dolt och snett i varierande terräng. Fick både vända om, dra in och flytta ut henne. Och jo, efter lite trickande så fick vi i alla fall ner fåren. Sortering och ta från fålla var andra moment vi micklade med. Liksom att kunna förflytta och ta fram henne i olika tempon och på olika djur.


 
 
Gemma har hittat rätt i fösningen, men har lite svårt att släppa för flank. Där fick vi tänka till lite innan vi hittade ett bra sätt att jobba på. Delningarna var något hon gillade och höll upp avdelad flock bra.
 

 
Till Peters hund lyckades vi också hitta klurigt svåra övningar.
 
Ett par topp dagar helt enkelt. Önskar jag hade sådan varje dag!
Nu är jag mer än sugen på träning igen och bäst av allt nöjd och trygg med mina hundars vallning.
Stor tack Peter, för utmaningen, peppningen och framförallt möjligheten.
Vi kanske inte är några ess och vi kanske inte gör allt så rätt och snyggt.
Men vi tog i alla fall utmaningen och löste uppgiften. För mig räcker det...............än så länge ;-)

 

2 kommentarer:

  1. Svar: ja! Kan du sluta tramsa och tro på att ni kan nu?!

    Saknar ny uppdatering, har du inte tränat på flera dar? ;-)

    SvaraRadera
  2. Jodå, visst har vi tränat men jag kan ju inte avslöja hur mycket. Träning ger ju färdighet sägs det och med tanke på vår, i förhållande till träningstiden, färdighet så är det bäst att säga..... - Vi har ju knappt tränat något..... ;-)

    SvaraRadera