fredag 1 juni 2012

Hundlöst kursande

Pust!
Andas ut efter några hektiska dagar i storstan.
Avreste i måndags morse på en ledarutbildning i Stockholmsskärgård.
Det hela började med en felkörning och sen ankomst.
Men väl¨på plats vid Årsta havsbad hämtades vi av en stridsbåt "90" som tog oss ut till en militär förläggning på Märsgarn.

Första nattens prövning bestod i att resa ett militärtällt i skogen där vi förväntades göra upp eld, laga mat och övernatta. Tror inte jag frusit så på väldigt länge. Men med en gitarrspelande medkursare och riktigt bra amatörkockar överlevde jag. Andra dagens praktiska övning var segling. Är ingen entusiast, och har inte seglat förr men som tur var hamnade jag i en båt med en erfaren kapten som lärde oss en del "Klart för slag, roder i lä". Efter seglingen bar det av till Utö och boende i en mera mordern tappning.

Just innan hemresan, på väg ner till färjan hittade jag en lite diversebod med souvenirer.
Stack in huvudet och gjorde följande fynd.



Hantverk från ön


Nyckelring med BC


Tovad väska

Efter att ha talat med expediten en stund framkom det att vi hade samma intresse. Får, BC och vallning. Kunde ha varit kvar och prata länge men hade en båtavgång att passa.

Väl på fastlandet igen väntade den långa bilfärden hem. Hem för att sova, packa, byta bil och ge sig av till storstaden igen. Denna gång inte skärgården, utan Bagarmossen där sonen hittat en lägenhet som skulle fyllas. Hala dagen bubbades det grejor och möbler. Kl 23:30, trött och sliten rullade jag och Claes igår in på Skräddars igen och jag känner att storstadens liv nu får vara på ett tag.

I kväll blir i alla fall ordningen återställ. Ett fält, får och vallhundar med ägare. Dax för kursgång nr2.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar