fredag 11 januari 2013

Små lätta moln....

.... ser jag på min himmel...

Jiiihaa!! Äntligen!!
I dag har vi tränat!
Var ner till Peter och fick en genomkörare.

Än en gång öste han beröm över mig och Jovi.
Oh, vad roligt!...... och lättande.
Jovi, har ju för den som varit här och läst inte varit en helt enkel resa.
I dag känns beslutet jag tog, att hon ska stanna hos oss och att hon ska valla, rätt.
Det var ju inte för så länge sedan jag tvivlade, tvivlade både henne och min egen förmåga att få det att funka. Men idag var det annat. Inte bara för att vi fick beröm, det kändes också bra. Jag fick bra respons av hunden. Vi timade, harmonierade och jobbade målmedvetet tillsammans. Riktigt gött!

Lilla Gemma fick också beröm. Men även en del pekfinger viftande varningar. Hon börjar tända i mera och ser inte mina tillsägelser/hjälper som värdefulla att åtlyda. Den lilla råttan tänkte till och med nypa mig i näsan i hopp om att komma ifrån mig och vidare mot fåren. Jo, jo, där hotade hon förstås fel person. Hon får valla så mycket hon vill, bara hon gör det just och med en bra attityd. En regel lillan MÅSTE lära sig. I det stora hela är hon rätt bra med djur men då och då uppstår det situationer där jag inte hinner med och då tillta´r det förstås i hennes huvud. Kan inte begära annat.

2 kommentarer:

  1. Vilken rolig läsning! Va gla jag blir!!
    Jovi ligger mig varmt om hjärtat och det vet du.
    Gemma ja hon kommer och har allt framför sig och ni kommer att sätta om vad som gäller. (lilla busungen) hi hi..

    SvaraRadera
  2. Ser fram emor dagens rubrik ;-)

    SvaraRadera