onsdag 28 maj 2014

Tidens begränsningar

I kväll kommer yngste sonen hem ifrån storstaden på en snabbvisit för att ta emot ett stipendium från vår församlings. Det blir utdelningsceremoni i kyrkan med avslutande lunch i församlingshemmet. Som tur är passar mina arbetstider så att jag kan följa med.

Annars passar inte alls mina arbetstider just nu.
Hade velat släppa Jovi mer på kossorna, men jag jobbar.
Skulle behövt träna Gemma inför tävlingarna i Bråfors, men jag jobbar.
Hade behövt fixa lite med trädgården, men jag jobbar.
Huset är i behov av rengöring, men jag jobbar.
Lydnadsträningen skulle behöva få sig en skjuts, men jag jobbar.
Att man alltid ska komma på saker att göra när man jobbar som mest.

Vad gäller tävlingarna i Bråfors har jag valt att starta Gemma och stryka reservplatsen med Jossan.
Jossan, som förövrig är under matteavvänjning och tycker livet är rätt surt,

 
har dessutom en hel del att fundera över om hon vill ut på banorna igen.
Gemma och jag är inte riktigt färdig för IK-1 ännu men av två tveksamma frågetecken väljer jag det minst krokiga ;-) Det fattas bla lite styrningssäkerhet, hämt längder, delning/fålla kunskap och banträning. Ha,ha ja det där lät som att det fattas lite väl mycket för att överhuvudtaget starta. Ja, kanske, eller kanske inte. Jag vet faktiskt inte riktigt var vi står. Så det är väl det vi får gå ut och se. Spännande ska det bli. Men som sagt, jag skulle vilja ha haft lite bättre med tid till förberedelse och samkörning. Hoppas kunna klämma in nått träningspass innan i alla fall. Om inte annat har jag en tid bokad hos Peter nästa vecka.

Jovi ska i alla fall få två lydnadspass denna vecka. Ett med Caroline och Nelly, som nyligen fått tillökning i familjen i form av ett litet gossebarn och ett när kursen vi går har sammankomst. Har även anmält Jovi på arbetslistan i Bråfors eftersom hon ändå inte ska starta.



1 kommentar:

  1. men Hallå! vad är det där för snack??? Gemma är redo för IK-1, försök inte inbilla oss något annat. Visst kan det gå galet, men kom inte och säg att hon inte är redo. Så detså! Eller förresten; hon är ju så ung ;-)
    (internt skämt eftersom Heléne tycker att Gemma är för ung men att undertecknad minsann ska ha unghunden klar snart - och han är ett år yngre...)

    SvaraRadera