måndag 3 september 2012

Bandebut

Jaha, då har Jovi och jag gjort vår debut på vallbanorna.
Visserligen in officiellt och visserligen i VP-klass, men tävling var det och bedömda blev vi.
Klubben anordnad i helgen IK-1 tävlingar i Bråfors och efter lördagens tävling var det dax för klubbens hundar att göra upp i ett klubbmästerskap. Jag och Jovi var först ut i VP-klassen.

Det hade visat sig under IK-1 tävlingen att en del hundar fått lite bekymmer redan i hämtet då de på utgången såg hanteringen som låg rakt bakom de utställda fåren och Jovi var inget undantag. Eftersom hon försvann bakom en kulle på utgången och jag inte så henne föränn hon redan siktat på hanteringen trodde jag nog att det var kört. Blåste stopp, sedan in mot mitt och ut igen. Hon tog det, såg de utställda fåren
och jobbade ner dom mot mig. Riktigt nöjd med dom poängavdragen! Sedan traskade vi runt på banans alla linjer. Fösningen gick bra, drivningen lika så och fålla in och ut inga problem.
Totalt fick vi ihop 92 poäng med kommentaren: Härligt arbete! Lugnt och lydigt.
Vi förärades också med domarens hederspris och vann!!!! VP-klassen. Kul!

Här är bild på alla klassvinnare:

Hämtpris: Gail/Nap, IK-1: Shania/Lazy, Domare: Leif, VP: Jag/Jossan, IK-2 Ewa/Rom

3 kommentarer:

  1. Grattis än en gång! Duktiga ni är! Kram

    SvaraRadera
  2. Jag försökte kommentera tidigare idag men det blev nog censur på det inlägget. Underbar bild! Hundar åt alla håll liksom ;-)

    SvaraRadera
  3. Fantastiskt fina poäng!! Superduktiga ni!!!

    SvaraRadera