torsdag 13 september 2012

Släktingbesök

I dag kom Jovis uppfödare, mamma och syskon på besök för en heldag i vallhagen.
Det var jätte roligt att se dom igen och det har hänt så otroligt med grejor hos alla.

Föst ut..............
Brorsan Badger,


sist jag såg honom var han lite trulig och småoengagerad.
I dag var det mycket bättre. Och när han sen fick gå in i fållan och hålla får klack det till rejält i pojken.


Sen var det dax för syster Margareta


sist jag såg henne var det fullt ös, medvetslös!! ;-) Men nu har hon mognat på sig till en käck, allert och duktig liten vallhund.
Med både på och av knapp. Dock en lite mindre av den senare sorten. Men den fanns! :-))





Åsså har vi halvbrorsan Just. Som nog övarraskade mest i "vad det hänt grejor".


Förra gången jag såg honom ville han inte alls vara med på noterna. Verkade inte förstå alls vitsen med det hela. Nu var det annorlunda minsann! Roligt!


Jovi imponerade också. Vi fick godkänt av kennelmamman och hon berömde oss varmt. Kul!
Vi fick också en hel den nya input, lite nya sätt att öva och andra banor att tänka i. Det var riktigt roligt!!!! Nu känner jag mig lite starkare och lite bekvämare. Tack Helen o Marie för en kanon dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar