tisdag 18 september 2012

Träning och bus

I dag blev det en riktigt intensiv dag för flickorna.
Startade förmiddagen med en tur till Ewa J för lite vallträning, i första hand med Jovi.
Men Gemma fick också känna på fåren. Dock iklädd lina då hon fått smak för ull.
Egentligen hade jag bestämt att hon inte skulle få gå in på får mera när jag upptäckte
hennes nya smaklökar. Inte förrän hon blev gammal nog att att kunna tränas. Men...... jag är jag, och med lina kan jag hejda henne ändå, dessutom ville jag att hennes ägare skulle få möjlighet att se det orörda och otränade egenskaperna på film. Så med lina på och kameran i kamratens hand knallade vi in.


Jovi jobbade bättre i dag. Vi övade många, för henne svåra saker och det verkar som hon lärt något. Hade också en bra diskussion med Ewa om hennes sätt att jobba kontra mitt sätt att tänka. Och jag kan inte säga annat än att jag kanske börjat tänka om eller rättare sagt tänka nytt.

På kvällskvisten kom Ewa S och Rom förbi för lite träning. Det blev en hel del kluriga övningar för grabben att fundera över och även om han löste flera så kan man konstatera att man allt för ofta gör saker och ting på tok för enkla för hundarna.

Efter träningen fick hundarna busa runt på gården medans vi käkade och babblade lite strunt.
Nu när de åkt hem hittade jag några bloddroppar på golvet. Jovi har börjat löpa! Vem vet, kanske Ewa får en Rom valp fortare än tänkt ;-)

1 kommentar:

  1. Ja hoppsan! Han verkar trött och nöjd ;-) tack för bra träning, den var i alla fall inte för enkel. Jag får ägna vintern åt att få till de där korta flankerna i draglägen, påminn mig om det!

    SvaraRadera