onsdag 5 september 2012

Vallat

I går var vi till Ewa och tränade.
Lilla Gemma fick, mot coachens rekommendationer också prova.






Att valla är jobbigt och hon blev rätt trött efter sin lilla runda i hagen..........



..........och somnade på stallbacken i regnet under min jacka.


 Ewas Birk gick jätte fint och nu börjar det bli dax att lira på riktigt. Kul!


Jovi skötte sig också bra. Vi nötte på med att få till släppen i flankerna och täcka rätt i fållöppning och delning. Kan inte riktigt avgöra om vi är på rätt väg ännu. Hon har så otroligt svårt att släppa taget och snabbt ta sig upp och täcka eller parera upp. Pressar jag för mycket surar hon ihop. Vi får ge det lite tid. Ha tydliga instruktioner och relevanta övningar då kanske hon fattar vitsen.




I dag kom Lena förbi och vallade. Hennes lilla Gina hade lite problem i starten men efter en stund började det gå upp ett fösningsljus i hennes huvud och hon föste runt tackorna hur lugt och fint som helst. Vi avslutade med några längre hämt och även där såg men hur poletten trillade ner. Sånt är kul att se!!

I helgen har klubben vallkurs för Eva Hallberg. Dumt nog jobbar jag och kan inte vara med. Ännu dummare blev det då tänk besättning inte var lämplig utan vi måsta hitta en ny.
Gissa var??
Jo, här!
Arhgg!, åsså kan man inte vara med!!
Typiskt! :-((

 Men och andra sidan,.........
hade jag varit ledig hade jag nog valt att åka på Nöt-SM.
Ewa och Rom är ju kvalade och naturligtvis hålls alla Skräddars tummar och klor för kamraterna.

2 kommentarer:

  1. Coachen suckar, ruskar på huvudet och inser sin begränsning som pedagog :-) Gemma ser ju fräck ut på bild i alla fall, det var ju för väl att hon är intresserad ;-)
    Tack för hållna klor och tummar, vi behöver dem.

    SvaraRadera
  2. Gemma ser jättefin ut!!! Ska bli kul att se er framfart framöver. Jag hoppas så på små halvsyskon i oktober.
    Anita

    SvaraRadera