onsdag 19 december 2012

Efter vargattacken


Även om...............


..det ser lugnt ut. Så vet jag.

Men vad vet övriga.
Älgarna ligger lugnt i slyn och tuggar.


Fåren verkar inte heller bekymrade.

Hundarna busar ostörda.


Hönsen pickar ivrigt i sig sina korn.




Och Jovi studsar på som vanligt

Är det bara jag som tycker det känns obehagligt.
Är det bara jag som spejar spänt?
Är det bara jag som vet faran?

Ska det verkligen vara så att man i sin närmaste omgivning, ska behöva känna sig hotad och rädd. Rädd för angrepp. Rädd för skadegörelse och över sina inneboendes överlevnad. Var tog tryggheten vägen? Och glädjen att kunna leva utanför stadens stress? Möjligheten, att utan oro uppleva naturen, återskapa de öppna landskapen och låta sina djur andas frihet?

Jag är inte emot varg, men jag är för ett tryggt leverne.
Men just nu känns inte dom alternativen att funka så bra i hop.

4 kommentarer:

  1. Men fy...förstår verkligen din oro! Jäklarns! Håll hårt i flocken!

    SvaraRadera
  2. Förstår oron, inte kul.

    SvaraRadera
  3. Förstår din oro.HUR GICK DET MED SONENS JÄGARLICENS!!!!! L&Ossi

    SvaraRadera
  4. Usch förstår dig....jag hade varit precis som du.... Här hemma har vi bara en massa vildsvin som tyvärr inte längre är skygga och det är otäckt nog att veta att dem finns runt knuten så en varg vill jag inte ens tänka på!

    SvaraRadera