måndag 31 december 2012

Sista dagen.........

.......... på 2012 bjöd på en halkig promenad i gråtrist väder.
4 grader varmt och is, is, is.
För att få någon form av balans spände jag hundarna i midjebältet, hoppade i icebugsen och trampade iväg. Det gick faktiskt riktigt bra!

När vi kom hem inspekterade jag underlaget hos fåren.
Hmmm... hårt, isigt, slaskigt och pulsigt om vartannat men i dag går det nog, i morgon???
Jovi fick gå första rundan. Med henne var det inga problem. Hon tar det så stabilt lugnt och fåren har sånt förtroende att de kan kosta på sig att känna sig för om underlaget. Men hon har taggat i lite under de senaste veckorna. Även om hon är lugn och stabil har hon full koll och släpper ingen tacka åt slumpen. Hon imponerade också med ett flertal fina delningar.

Efter henne var det Gemmas tur. Denna gång med LINA! Men fy, vad jag ogillar lina. I alla fall i sådan begränsad yta som vinterhagen har. Trasslade inte fåren in sig så trasslade jag in mig. Och efter några varv runt foderhäcken trasslade även Gemma in sig. Och trasslade jag inte in mig i linan så gjorde det slaskiga, hala underlaget, trånga ytan (och förmodligen den nedsatta smidigheten) att jag inte hann undan utan trasslade in mig i fåren också. Grrrrr........... men jag slapp i alla fall slita skiten ur mig för att fatt i henne när övandet var slut. Summa sumarum. En skitträning i mina ögon - toppen skoj i Gemmas.

Nu väntar soffan, duschen och sedan lite party, party!

GOTT NYTT ÅR ALLA LÄSARE!


4 kommentarer:

  1. Gott Nytt År!
    Ser redan fram till nästa års läsning!

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Gott Nytt Vall-År!
    på/i/hos Skräddars!! :)

    SvaraRadera
  4. glömde ......
    önskar
    Inger o. Frida
    i Kolpelle

    SvaraRadera