tisdag 25 december 2012

Möda, värd mer än innehåll, eller?


Som (lite!!) äldre tror jag att man uppskattar tankar och mödor kring klappar och presenter mer än själva presenten i sig. För barn däremot är innehållet i det julröda paketen viktigast. Att de kommer från vän, släkt eller tomte spelar inte så stor roll. Inte heller att någon tänkt på att få ge, eller lagt energi och möda på att hitta.

Själv blev jag både glad och rörd åt när en vän tittade förbi med en klapp hon lagt mycket tanke och möda på. Där var det inte bara att komma på att ge eller göra sig besvär med att hitta. Hon hade klurat i hop både ett rim och limerick.
Det, får en verkligen att känna sig speciell.  :-))

Läs, så fint hon knåpat

En kvinnlig träningskamrat från Aspeboda
spred råd och goda idéer kring sig, så goda.

En som lyssná de var já,
gjorde som hon sa.

Tänk att vi silvermedaljen fick skåda.

-----------------------------------------------------------------------------------

När det känns som man vunnit på lott
kan delad glädje kännas dubbelt så gått

Det blev ingen husbil och ingen miljon
men det här vill jag dela till min kompanjon

Nu vill jag att ni hopar över klass IK1
så att vårt lilla sällskap igen blir komplett,

-så gott det nu kan vara utan vår "trumpet"
jag saknar henne också, det tror jag att du vet.

           God Jul önskar
        Ewa, Zeke och Rom



Att paketet sedan råkade innehålla just det jag gillar som mest ger förstås i extra stjärna i kanten



Tusen, tusen tack, härliga vän!!!

3 kommentarer:

  1. Så fint! STORT HJÄRTA! <3

    Ewa,Irja&Birk

    SvaraRadera
  2. Så fint! Det är sådant som glädjer en! Kram

    SvaraRadera
  3. Roligt att det lilla upptåget föll i god jord :-) det är sann glädje, att först få tänka ut och planera, ja och rimma lite, sedan överlämna det och sedan få höra att det gav lika mycket glädje som jag hoppades <3

    SvaraRadera