tisdag 12 juli 2011

Orolig

Har setat hela morgonen och fört över och kastat gamla sparade arbeten, bilder och dokument från gamla datorn till den nya. Jisses, vad med skräp man spar. Det var den gamla hemsidan från Tyra-tiden, massa Overheadbilder från instruktörstiden, protokoll och andra arbeten från tidigare föreningsliv, mm, mm.  Nu är det i alla fall rensat och jag tror inte jag kommer att sakna något.

Rubriken utropar orolig och det är inte annat än att jag blir det. Lexa är inte sig lik. I och för sig löper hon och jag vet att jag brukar tro att hon är sjuk då. Men ...????  Hon är hängig, mager, lite frånvarande och apatisk. Ser inte hennes vanliga glimt i ögonen. När hon dessutom började slinga med bakdelen i går kväll blev jag riktigt rädd. Jag hoppas att det inte är något fel utan bara hormoner som spökar. Får hålla lite koll. Petade i alla fall i henne lite avmaskning och extra näring (bulle och korv, hi,hi).

Jovi är dock pigg och glad. Bet sönder ytterligare ett par foppatofflor igår, (fjärde eller femte paret, tror jag) stal ett skinkpaket ur kylen och hade race med katten så mattor och stolar flög. Hon gjorde dessutom ett par tre inrusningar i fårflocken och nöp en tacka i rumpullen. Där vilar inga ledsamheter.

2 kommentarer:

  1. Men ojdå! Inget vidare att Lexa är ur gängorna! Känner dock igen symtomen vid löp. Många tusenlappar har jag sett fladdra när vi besökt veterinär för dylika besvär som sen försvunnit när hormonerna stabiliserat sig. Kastrering var verkligen värt att kosta på. Hoppas hon är sig själv snart igen! /Britt

    SvaraRadera
  2. Stackars Lexa, hon kanske blev deprimerad när hon inte fick vara med i helgen? hoppas innerligt att det är hormoner i oordning och att de snart hittar rätt...

    SvaraRadera