fredag 29 juli 2011

Varför? - Därför!

Så var semestern slut och jag har återvänt till vardagen.
Ja, i alla fall nästan ;-)
Har ju kvar en planerad Skåne/Danmarks tripp.

I går var det KM i vallning, men eftersom jag jobbade hela eftermiddagen/kvällen så var vi inte på plats och kunde delta. Grattar i stället alla duktiga kamrater här för fina prestationer och visat intresse. KMét var förövrigt slutet på en fyradagars intensiv kurs på både får och nöt för Peter Helén, som vi också missade :-(
bara för arbetets skull. Grrr... Tar igen det senare ;-)

Har i alla fall hunnit tränat en del.
I tisdags var jag till Ewa J och i onsdags var vi till Sarah. Lexa börjar mer och mer att hitta rätt i sitt lugnare tempo men stökar väldigt i utgångarna. Hon stannar, kan vända tillbaka och ser allmänt förvirrad ut. Hade samma problem i fjol och nu börjar jag se ett mönster. LÖP! Kan det vara så att det är hormonerna som sätter "spöken" i hennes huvud? Ja, jag tror det i alla fall. Tråkigt, men ack så skönt för mig att veta. Har haft en hel del bryderier i hennes plötsligt konstiga infall. Nu släpper jag det, konstaterar och jobbar vidare.

Hos Ewa gick hon i alla fall kalas! Men så är det heller inte så stort. Hos Sarah var det betydligt större och vi fick möjlighet till långa hämt, långa framdrivningar och långa fråndriv. Kalas bra träning!!
Ewa S och grabbarna var också med och fick även de en nyttig och läraktig träning. Sarah och Grå går framåt och det är så himla kul att se. Det har hänt mycket på ganska kort tid och dom är verkligen flitiga.

Avslutar med lite bilder på "Lillan" som börjar på att......................








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar