fredag 8 juli 2011

Planer som sprack

Hade tänkt hårdköra hundarna i hagen denna vecka.
Men, det blir inte alltid som tänkt.
Värmen har satt stopp för det mesta av tänkta göromål.
Nog för att hundarna klarat det (det finns ju badbaljor) men fåren (de är inte så bara att stoppa ner i en badbalja).Vi fick i alla fall till ett fint pass i onsdags. Kanske inte vad jag planerat för Lexa men nyttigt nog ändå. Jovi börjar på att komma mer och mer vilket jag är glad för. Hon har bättre koll på helheten och börjar flytta in djur som "vinglar". Nu hoppas jag att nästa vecka ska ge lite bättre träningsväder, även om jag personligen inte lider av sol och värme. Behöver verkligen sätta framdrivningen och få ner tempot på madame Fort-fort Kan-själv. Nyttan med vädret har varit att höet nu är inne och att pooltemperaturen nått upp till mina 28 bad grader

I morgon packar jag och Jovi väskan och styr mot Sandviken. Klubben har tävlingar och vi hjälper givetvis till. Stackars Lexa får stanna hemma. Meningen var att hon skulle agera utställarhund. Men löpet satte käppar i hjulet för det. Synd, tror att det har varit en kanonsyssla för henne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar