torsdag 29 november 2012

Godbyes and hello`s

Det har varit många farväl men också en hel del välkomnanden under detta år.
Våren började med ett alldeles på tok för tidigt farväl av min styvfar.
En resurs jag haft sedan 10-år åldern.
Sorgen vände dock med glädjen över min brors förstfödde dotter och min mellansysters andra flickebarn.
Sommaren rullade på och nästa tragedi inträffade.
Lexa insjuknade och det hela ledde till bortgång med ett tungt farväl.
Men återigen vände det när Lilla Gemma anlände till gården.
Hösten började göra sin entré.
Min farmor insjuknade. Farmor, som varit den piggaste tanten i hela mitt liv. Svårt att förstå? I 92 år hade hon hållit ångan uppe.  Nu finns hon inte mer och i dag tar vi rituellt farväl. Dock vet jag att det inte dröjer förrän det är dags för ett nytt välkomnande. Fick nyss vetskap om att min lillasyster väntar sitt andra barn.

2 kommentarer:

  1. försvann min kommentar ut i rymden? försöker igen då..

    Det är för mycket död nu! Skönt att det kan lysas upp av några nya liv i alla fall.
    Hoppas det blev ett fint avsked till farmor.

    SvaraRadera
  2. Lyckan kommer, lyckan går...KRAM

    SvaraRadera