lördag 7 maj 2011

Arga snickar´n

Det har varit en hel del diskussioner om inhägnaden av tomten här i stugan.
Framförallt om utseendet på grindarna. Jag har haft en bestämd uppfattning om hur de ska se ut
och försökt framföra det till gårdens händige. Men det är inte alltid mitt budskap går fram.
Om det är otydlighet eller ignorans förtäljer inte historien.

Hur som, en bågformad vit grind med svarta beslag, så var tanken.
Förklarade min idé och hussen började snickra och montera.
När jag senare kom hem från jobbet och såg grinden trodde jag knappt det var sant.
Ingen båge, ganska sned och beslag i rostfritt!! :-((   Grrrr....
Brädorna var dessutom för korta för att få till bågen. Det hela såg mer eller mindre ut som
något taget ur ladugården. Vita fårgrindar tex. Sur och aningen irriterad deklarerade jag mitt missnöje.
Husse, är en snäll husse och sa, -Vi gör om det då, tillsammans.
Med gemensam insats.. (ja, Jovi var också med och målade)... fixade vi med den vi redan hade.



 Och jag är rätt nöjd med resultatet. Nu står den på plats, nästan färdig.
Kantstolpen ska jämnas och träkulor ska monteras på toppen. Sedan funderar jag på att
fästa en bordercollie silhuett vallandes ett par tre får på framsidan. Ja, så får det nog bli.





Förresten har jag glömt att visa hur bilburarna blev i nya bilen.
Kolla!!!     Riktigt nöjd :-)    Från början, hi,hi


3 kommentarer:

  1. Stackars Händige Mannen som fick bakläxa. Ärligt talat var det bra, för er nya grind - framförallt med bordercollie och får på - kommer att bli snyggare än den du tänkt från början.

    Du kanske inte var tillräckligt pedagogisk och tydlig i din förklaring? Hihi, sådant händer ju ;-)

    SvaraRadera
  2. Vi tycker att du har inrett bilen väldigt bra. Ser fram emot många resor i den men ingen av oss vill ligga under kolsyremaskinen...
    Puss från Zeke och Rom

    SvaraRadera
  3. Snyggt ordnat i bilen! Vart har du köpt burarna? Pris? :)

    Linda

    SvaraRadera