fredag 20 maj 2011

Geni eller okunnig?

I bland blir jag tooookig på datorer.
Jag fattar helt enkelt inte. Det är så många nya termer och ord. Har varit utan blogg ett tag. När jag försökt logga in har den omdirigerat, ändrat http till https, felmeddelat 414 och larmat för cookies och cache. Och inget av dessa ämnen ingick i skolverkets läroplan när jag gick i skolan. Men efter timmar framför dumburken och ett rysligt klickande har jag i alla fall lyckats få tillbaka min blogg. Tur eller skicklighet?

Vad har då hänt under tiden bloggen legat i träda?
Jo, det har varit vallklubbsträff i Bråfors. En trevlig tillställning med både hundträning och materialvård. Jag hade uppgiften att organisera vallningsträningen och hoppas den uppskattades. Vi byggde en enklare bana och diskuterade varje ekipages runda. Hade inte tänkt släppa Jovi men.............ja, ........... Tur att Lennart och Erik hade hundar som kunde hämta tillbaka fåren när lillan knatat i väg med så långt det gick och matte inte hängde med.

Härom dagen var jag ut i min hage och släppte henne. Det hela slutade, innan det ens börjat med att träningsfåren hoppade över flexinätet och anslöt till tackor men lamm flocken. Bara att stoppa undan den lilla, ta ut den stora och sortera. Mycket jobb för ingenting. Nu har jag byggt om i hagen och hoppas på att det ska fungera bättre nästa gång Jovi ska ut.

1 kommentar:

  1. nog för att hon skulle ha flyt på fåren men var vi inte överens om att du skulle hänga med? ;-)

    SvaraRadera