måndag 21 november 2011

Dragen av en bagge.

Är oerhört glad över mitt hundtorkar rum.
Det är ingen höjdare att få in hundarna i huset efter ett träningspass eller en promenad den här tiden på året. Leriga och skitiga är bara förnamnen. Önskar att jag hade en groventré med hunddusch och golvvärmande klinkers. Men i brist på den lyxen fick den gamla klädkammaren duga.

I väntan på att torka.



Dagens träning gjorde mig glad. Lexa visar mer och mer att hon finner en viss bekvämhet i sitt nya lugn. Nya högervisslan sitter benhårt och de stående stoppen håller på att fall på plats så sakteliga. Även ingångarna i delningarna är tryggare. Kul! Jovi visade också att hon snappat ett och annat. Som tex innerflanker och att komma in i luckor och hålla avdelade får. Det är visserligen en bit kvar men hon visar i alla fall att hon tagit till sig det jag har försökt att undervisa och handlar i rätt riktning.

Dagen promenad däremot var inget vidare. Mina hundar går sällan  koppelpromenader och är därför inte så värst väluppfostrade i sådana sammanhang. Något man kanske borde ta tag i..??? 
Fördelen med dragandet är ändå att jag får lite farthjälp i uppförsbackarna och därför tänkte jag som så.
Om de nu ändå vill dra kan de göra det på riktigt utan att slita på mina armar och axlar.
Har därför beställt ett baggenbälte så nu kan det snart bli åka av, ha,ha,ha

1 kommentar:

  1. Problemet med precis en sådan grovingång är att det samlas så mycket annat skräp där, annars är det en fantastisk konstruktion.
    På med rullskridskorna och iväg - nej för tusan, var rädd om dig och ha fotbromsen i om de där två ska dra dig :-)

    SvaraRadera