onsdag 2 november 2011

Hund (?) tricket

I går var vi till Ewa J och tränade.
Bägge hundarna skötte sig bra liksom Ewas två.
Lexa hade lite bekymmer i sin högra korta flank. Men vi jobbade på den och efter en stund släppte det. Började också lägga in ett stående stopp. Och om ligga still är svårt så kan ni tänka er hur ett stopp i ståendeposition är. Oj,oj, oj vad det snurrade i storans skalle. ;-)
Jovi jobbade på bra och jag tycker faktiskt hon börjar på att komma mer och mer nu. :-)
Irja behöver påminnas om lydnaden. Ewa har ju varit sjuk ett längre tag så det har inte blivit så mycket tränat för dom. Och då kommer olydnaden som ett brev på posten ;-) Lille Birk har jag inte sett på väldigt länge. Han såg härlig ut men behöver lite hjälp från sin matte om hur rörelserna ska se ut.

I dag var vi ut igen, här hemma. Fortsatte med Lexas stopp efter kort höger. Hon har fortfarande inte fattat. Däremot sitter nya högervisslan. Att stanna stående var minst lika svårt idag men jag anade tendens till någon form av förståelse i den lilla hjärnan.
Jovi pinnade på bra. Fick till och med på några riktigt gåpåiga fösningar.
Efter vallpasset tog vi en motionstur i skogen så nu hoppas jag på en lugn och lekfri kväll.
Ja, det förståss... katten! Han brukar dra i gång små jaktlekar med hundarna på kvällarna.
Och apropå katt kommer här en bild på en kattunge vi väntar på. En lugn och mjuk kisse, sägs det.

Får jag presentera Slash Hudson!!


Men jag tror att vår "den ger oss gråa hår" katt, Sabaton ett och annat att lära ut.

Frågan är bara.
Ska en hund göra katt trick??



I morgon styr bilen söder ut. Vallkurs för Bobby Dalziel. Ska bli spännande.
Hoppas bara min knaggliga engelska funkar ;-)

2 kommentarer:

  1. Hoppas det blir något mer än spår av förståelse på kursen i morgon, både för dig och hund.

    SvaraRadera
  2. Ha en trevlig resa och hoppas du får ut nåt bra av kursen! Kul att se Jovi och jag tykte faktiskt det hade hänt en hel del med lillan.
    Ewa,Irja&Birk

    SvaraRadera