måndag 14 november 2011

Önödigheter

I dag var jag på stan och gjorde massa måsten.
Ett var att klippa mig och ett annat var att köpa present åt min farfar som fyller 90 !! år i morgon. Grattis, hurra!! Jag hoppas att jag också får vara lika pigg och fräsch som han när jag fyller 90. Vad köper man då åt en farfar som levt så länge och skaffat sig allt det en farfar behöver och vill ha för att trivas med livet? Ja, det var den svåra nöten att knäcka. Det blev en korg med diverse godsaker i. Tex en flaska päronkonjak, choklader, smakrika ostar, div special teér, ett par naturhistoriska DVD filmer, vetenskapliga magasin och lite annat smått och gott.

Hittade också ett par saker till mig själv.
Onödiga saker som jag egentligen inte behövde men som jag bara inte kunde låta bli att köpa.

Det första var ett halsband.
Är ingen smyckes brud men jag gillade det här.



Det andra stod bara där och sa, - Köp oss!, köp oss!
Så det gjorde jag ;-)


En socker skål och en gräddkanna


Hundarna fick också lite presenter.

Pipisar och tuggben gör livet uthärdligt mellan träningspassen.
Både för två och fyrbenta ;-)

Efter stadsbesöket fick doggsen en välbehövlig "kuta runt" vända i skogen som avslutades med var sitt kort vallpass innan det fördömda mörkret kom och satt stopp på roligheterna

2 kommentarer:

  1. jag vill också fylla 90! vilken present, han kommer att bli toppenglad :-)
    Jag såg en toksnygg ullpläd med fårmotiv idag, den skrek också "köp mig". Full av karaktär släppte jag den och stegade ur butiken, 1250 kr rikare (eller mindre fattig). Jag har meddelat Hussen att jag vill ha den i present :-)

    SvaraRadera
  2. Du verkar ha fått ihop en bra korg. Han ringde och tackade och lät supernöjd! Bra jobbat! / kram Jessica.

    SvaraRadera