onsdag 30 november 2011

Nostalgi

Operation städa skrivbord avklarad!
Egentligen skulle jag ha putsat fönster och hängt upp julgardiner men som vanligt (när det handlar om mindre fascinerande saker) så fastnade jag i annat. Denna gång i skrivbordets alla skåp och lådor.

Det blev lite sorgligt när jag hittade alla gamla papper från SBK tiden. Alla kompendier och overheader med kursmatrial om div infallsvinklar, metoder, läror och tankesätt vad gäller hundträning. Det var många timmars grubblande, iordningställande och skrivande som åkte ner i sopkorgen. Men tiderna förändras, metoderna förfinas, läradet utvecklas och nya sätt att träna och tänka uppdagas.

Hittade också några gamla kursdiplom från begynnelsens tider. Och kan ni tänka er, ett var faktiskt för en genomförd agilityutbildning. Ha,ha ja i bland har man visioner. Inget illa menat åt agilitysporten. Men den är nog inte ämnad för en trögtänkt, slö och osmidig person som mig.

En liten bunt med tackkort och brev från kursdeltagare som funnit mina föreläsningar och kurser intressanta och diskussions främjande gjorde mig varm i hjärtat. Kan sakna de där stimulerade feedbackandet när det gäller att tänka och träna hund ibland. Nu har jag turen att ha träningskamrater att göra det med men då var det oftare, med många fler, på olika nivåer, i olika konstalationer och i flera olika specialämnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar