torsdag 20 oktober 2011

Effektiva jag :-)

Oj, vad jag hann med mycket i eftermiddag.
Kände energin spruta.



Det var länge sedan kan jag säga.
Har varit lite småorolig för att jag känt mig så seg och vissen.
Men idag gnistrade jag till.
Hem från jobbet, tog ut Jovi i skogen på lite bollek och uppletande, sedan slängde jag mig på fyrhjulingen (ja, någon måtta på energianvändning får det finnas) och drog en repa med hundarna för att avsluta med ett vallpass på småbaggarna. Hi,hi de små ulltottarna trodde de kunde skrämma lilla söta Jovi-snuttan, men där gick de bet. Hon bangade inte för lite baggeye.

Lexa tycker baggarna är roliga. De gör lite motstånd, är sprittiga och studsiga. Men.....
jag var på henne som en hök. Rätta rörelser framför att makt-retas med pojkarna. Inte riktigt vad hon tänkt sig dock. Det är så tillfredsställande att sätta små baggar på plats, tycker hon. De flyttar sig även om man är fin och lugn. Men det är klart, inte lika ryckigt roligt kanske ;-)

Efter vallningspasset, middag och sedan hann jag också rensa ur det värsta vissna i rabatterna.

Visst har jag varit duktig?

2 kommentarer:

  1. men kära nån?! hoppas det går över snart, sånt ger mig dåligt samvete ;-)

    SvaraRadera
  2. Dåligt samvete finns det gott om, mina ytterkrukor får väl snart frysa sönder för att de aldrig kommer in. LOJ

    SvaraRadera