torsdag 13 oktober 2011

Ledig??

Äntligen lite ledig!!!
Och vad hittar men på då? Ja, det är det minsta jag har att bekymra mig över.
Pyssla lite med fåren är en sak jag måste. Årets bagge är hemma.
Bild på honom kommer.
Tackorna ska delas. Träningsfåren för sig och avelsdjuren för sig. Stödfodring börjar bli aktuellt och fårhuset måste iordningställas. Kvarvarande bagglamm ska slaktas och några tackor ska levereras till nya gårdar. Det börjar alltså höstas. Fyyy, vill inte ha den kyliga årstiden så nära inpå.

På lördag har jag och Lennart kurs igen. Det ska bli riktigt roligt att höra vad ekipagen pysslat med och tänk  sedan sist. Hört lite skvaller och läst lite bloggar och vad jag kan förstå så är tummen i topp!! Jag minns tillbaka när jag själv var i samma situation. Man tyckte inget hände. Allt stod bara still. Men så var det naturligtvis inte, det var bara det att man fokuserade så mycket på att hela tiden förbättra att man glömde se framstegen.

I helgen kommer också sonen hem. Det är rätt tomt i huset när han nu studerar på annan ort.
Han skickade ett sånt där "värmande för en mamma" SMS häromdagen.
"Kommer hem i helgen.
Behöver balsam, parfym och deo.
God mat är ju inte fel heller.
Matlågor är alltid välkommet"

På söndag lämnar de sista livdjuren gården.

Måndag, tisdag ska jag på kurs. Måste hinna väcka och damma av Lexa innan.

Hon har verkligen bara vilat sig i form.


Undrar vad hon säger om att komma igång igen??


Jovi har nu varit hemma i en vecka och vi har haft mycket att fundera över och jobba med. (läs under Jovi-Vallning 11 månader, på hemsidan) Men det har varit ett rent nöje!

Hur kunde jag tänka tanken att göra mig av med henne?

Mitt lilla Hjärta..... <3


Fick jag någon dag över till att bara vara ledig nu då???


Ööhhh...,!?   Nej. ;-)

1 kommentar:

  1. låter som en förnuftig ;-) plan (jag har läst på Jovis sida förstås). Jag hör av mig till dig i morgon, har ju installerat nytt modem igen :-)

    SvaraRadera