tisdag 4 oktober 2011

Kattkungen

Saknaden efter Jovi är större än jag trodde den skulle bli.
Det är kanske så, att det inte är föränn man mister kakan man verkligen uppskattar den.
Har fått lite smårapporter och i det stora hela verkar det gå bra för henne.
En del träning är dock ett måste för att hon ska passa in i sin nya roll.
Paret som har henne vill prova henne mera innan de bestämmer hurvida hon passar.

Själv har jag också ett sådant ställningstagande att ta.
Har en lånehund hemma just nu.
En fin tik, lika gammal som Jovi men med en helt annan personlighet.

Måste bara berätta om en rolig episod som hände idag.
Skrattade så jag fick ont i magen. :-))

Sabaton the cat kommer in, gör sig stor då han blir rädd för Kate, (som den lilla lånehunden heter)
eftersom hon tidigare jagat honom ute.
Kate blir lite ängslig, vänder bort huvudet och rör sig sakta därifrån.
Då går det upp ett ljus för katten!!
Han provar att närma sig henne, hon flyttar undan.
Katten morskar till sig kliver närmare, hunden ryggar.
Då hoppar katten fram varpå hunden kastar sig åt andra hållet.
Nu vet katten sitt övertag och flyttar systematiskt runt stackars Kate som inte riktigt förstår hur en Sabaton fungerar.
Och till råga på allt verkar katten njuta av det.
Banne mig vet jag inte om han log också. Såg för festligt ut.
Annars är han ju van vid att Lexa snappar efter honom och
Jovi drar honom efter golvet.
Nu fick han vara kung!! I alla fall ett tag ;-)

1 kommentar:

  1. Sabaton säger att det var ett bra byte ;-) hellre jaga hunden än bli släpad efter golvet...

    SvaraRadera