söndag 24 juni 2012

Dum, dummare, dummast

Midsommarfirandet på gården är över och alla har fått en extra dos av ledighet ;-)
Men så lång blev den inte, redan på midsommardagen tog jag och hundarna ytterligare ett träningspass på klubbens lydnadsplaner. Och som jag misstänkte är detta något Jovi verkligen uppskattar och tycker är roligt. Lexa däremot, ja hon tycker också det är skoj men inte så pass att det är värt att anstränga sig för. Hon röjer mest runt och låter medan Jovi verkar ta det lite mer seriöst.

I dag när vi var till Peter och tränade kan men säga att rollerna då var ombytta.
Lexa ansträngde sig och Lillan inte.
Själv försöker jag också men .................................   :-((
Att det ska vara så förbannade svårt.
I bland undrar jag om jag är dum på riktigt  ;-)

Ja ja... Hunden fick i alla fall en guldstjärna.
(och jag fick en spark i arselet ha,ha,ha)

2 kommentarer:

  1. Så himla dum kan du inte vara. Du har ju tjatat om att du glömmer att pausa men häromdagen såg jag tydligt att du pausade. Fnissade lite när M kallade det att fegköra ;-)

    SvaraRadera
  2. Det är vallningens tjusning med att man faktiskt aldrig blir full lärd.
    Jag kan intyga att det är inte lätta övningar som ni håller på med. Utan sträck på er och var väldigt stolta och ut och kör bara!!
    Plötsligt händer det!!
    Ewa,Irja&Birk

    SvaraRadera