onsdag 13 juni 2012

Otur med vädret

I förrgår, ett bikini inköp som slutade i regnväder. Användningsbarhet = nolla.

I går var jag och köpte lite sommarblommor.
I dag skulle de planteras. = hällregn.
Har sannerligen inget (eller också är det det jag har, ha,ha) flyt !  med vädret.



Fast det så klart, när jag köpte blommorna var det sol.
Och när jag sedan hämtade Ewa och Birk för att han skulle få prova att valla på lite större djurgrupp, flytta lamm och hantera tacka som vaktar var det sol.
Och när vi fikade i trädgården underhållna av en katt som skulle sätta ett stycke kelpie på "undersåte" plats var det sol.

4 kommentarer:

  1. Men ser du onte mönstret? Shoppa, valla, fika -sol. Plantera -regn. Ägna dig åt rätt saker så det är någon mening att jag hämtar shortsen!

    SvaraRadera
  2. Förresten, vilken katt var det tro?

    SvaraRadera
  3. Någon tokig katt som jag tror kommer ifrån....
    Birk hade fullt upp med den katten!!
    Alltid lika trevligt att komma till Skräddars lugnt o fridfullt om man inte räknar med den där underliga "katten" hi hi..
    Ewa J

    SvaraRadera
  4. Nyfiken! Vilken katt gäller det!!!!!!!!!!!!
    L.O.J

    SvaraRadera