lördag 2 juni 2012

Kurs

I går var det dax för kursgång 2 på vallkursen som jag hjälper till på.
Kan säga att det är otroligt inspirerande. Glada, trevliga och nyfikna deltagare som verkligen tar sin uppgift att utvecklas på allvar. Dessutom får jag träna massor på att sätta ord och begripliga förklaringar på mina tankar och idéer.

På kursen är en av målsättningarna att få erfarenhet av olika fårbesättningar, olika marker och olika förutsättningar. Detta gör också att instruktioner, råd och tips om handlande varierar beroende på omständigheter. Kan kanske upplevas rörigt i nuet att få en ryggsäck full med olika förslag, hanteringsmöjligheter och stilar men jag tror att det berikande för framtiden. Upplever att många fastnar i en tanke eller ett synsätt och världen är ju full av olika vägar till samma mål.

I dag tog vi av skenorna på lammet med det brutna benet. Nu hoppas jag det ska vara läkt och att musklerna får växa så att benet blir stadigt och rörelsedugligt.

1 kommentar:

  1. Det är en fantastiskt inspirerande kurs att gå! Tack för makalöst engagemang och skarpa ögon!
    Ser fram emot nästa gång.

    SvaraRadera