torsdag 28 juni 2012

Paraplylös träning

Äntligen regnfritt!
Tog en tur i hagen med hundarna.
Hade fått lite påbackning av Mosse ang delning med Frk. Mistlur (Lexa)
och filade lite på det.
Hmmm..???,  ja..... !!
Banne mig tror jag att Herr Magnusson
hade rätt. Varför har jag inte sett det förut??
Det blir ju lite kämpigt om hunden siktar på det främsta och jag på det näst sista ;-)
Men attans så svårt jag hade att ställa om invant beteende.

Lillan och jag fick också nya riktlinjer. Men inte från Mosse dock.
Henne gömde jag på den kursen  ;-) 
(Ni kanske minns hur det gick sist, första , andra, tredje...såld!!)
Nej, där får nog "Big Daddy" Peter, tycka och tänka till ett tag till.
Fullt ös, medvetslös är hennes melodi framöver.
Massor med hård, het energi så att inte lilla hjärnan hinner tänka för mycket, ha,ha.
Kan meddela att dom passen sliter hårt på en ovan gammal Bulldoser (läs Lexa) förare.

Passade på att klippa ren några tackor i bakarna också.
Då är hon guld värd lilla Jovi!
Stressar ingen, pressar ingen, bara stänger väg. Vänligt men bestämt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar