söndag 17 juni 2012

Har tillbringat hela helgen på sportfältet i Borlänge och årets arrangemang av SM i Lydnad och Agility. Kan väl inte påstå att de hade jätte tur med vädret. Men med ett evigt regnande på kvaldagen och grådassigt stinkande på finaldagen fick jag i alla fall se en hel del super duktiga ekipage. Och jag kan avslöja att det sög rejält i gamla lydnadstarmen.

Jag tycker ju i grunden att lydnad är väldigt rolig men de senaste åren har tiden bara inte räckt till. Men nu längtar jag faktiskt tillbaka. Träffade massor av gamla SBK vänner som alla välkomnade mig att ta upp lydnaden igen. Och med deras peppning, inspirerad av de duktiga SM-förarna och tagen av stunden öppnade jag plånboken och handlade på mig lite nya saker. Det blev en ny ruta, nya apporter och en hel hoper nya belöningsföremål.



Nu handlar det bara om att ta sig tid. För som vanligt när jag ska göra något så ska det vara "på riktigt" ;-)


Ja, sen så blev det så klart ett och annat icke lydnadsrelaterade, men ack så viktiga saker ;-)



1 kommentar: