tisdag 5 juni 2012

Närmare och närmre ett bakslag

Tjohoooo! Tralla la!

Tre bra träningsdagar på raken.
Inser lite nervöst att vi kommer närmare och närmare till att köra huvudet i väggen, ha,ha.
Lite realist får man allt vara.

I går var vi till "Pappa" Peter.
Jovi fick beröm och jag fick ett par nya, och för henne tydliga övningar att jobba med.
Den ena byggde på att hjälpa henne greppa och trycka djur rakt i fösningen och den andra var, en för mig ny variant av delningsträning. Jovi svarade fint på båda och började ta för sig mer, gå in i "stil" och trampa i mera bestämt.

Lexa visade upp sig från sin bästa sida. ♥ Tummen upp, för det.
Men problemet då  :-(  är att mina misstag och usla körteknink skiner lika klart som en sol från en blå himmel. Ha ha. Jaha, är det inte det ena, så är det det andra, sa flickan som blödde näsblod.

I dag var vi till Ewa J igen och jag är inte mindre nöjd än jag var sist vi var hos henne.
Jovi hämtade utan knussel från Ewa och Irja, hon vallade fint och obekymrat i hop med Irja och hon greppade bättre. Ewa har en tacka jag hyser lite hatkärlek till. I dag var hon guld värd. Tackan har en tendens att dra iväg snabbt och vägrar stanna om hunden inte på ett bestämt men just sätt tar tag i henne. Osäkerhet och oallvarsamhet genomskådar hon direkt. Och hon är en jäkel på att finta hund. Hon blev Jovis träningskamrat i delningen. Det tog en stund, men när Jovi kommit på hur man höll henne slapp hon inte undan hennes grepp. Coolt!





Lexa startade lite fort..... men....... otroligt mjukt!!!! ( En ny positiv sida?)
När vi sedan fick ordning på tempot och på med mer koncentration gick hon super!! ♥

2 kommentarer:

  1. Kan bara hålla med!! Det värmde i hjärtat att se Jovi och att hon visade det jag alltid har trott om henne. Tycker verkligen om henne!! Lexa gick super och det ser så lätt ut.Fast lite mycket hund för mig hi hi.. fast det är ju din "stjärna" och du trivs med det.
    Ewa,Irja&Birk

    SvaraRadera
  2. Haha, dags för gemensam träning hör jag :-) så var det väl själva den om vi inte ska få se lite mindre glada miner ;-) *fniss* Nejdå, skämt åsido: roligt att se att det händer saker. Ska bli kul att se er framöver, det känns som en evighet sedan!

    Det där Jovifåret gillade jag. Riktigt snyggt!

    SvaraRadera