söndag 29 januari 2012

Fram då för hel_ete!!

Vallat i dag igen, och som om vanligt blir det bra träning hos och med Samuelssonligan. Vi fick massor med "baxningar" och tänkvärda bokstavskombinationer att ta med oss på vår fortsatta resa i vallningens mysterium. Somliga nya men de flesta irriterat upprepade. Ja, jag måste vara trång i skallen. Men i dag kom jag faktiskt på mig själv att jag glömt att pausa. Så då gjorde jag det :-)  ............en gång...........sen var det borta igen. Blir man trött eller??

Jovis stora, eller om det är mitt, bekymmer är att hon inte vill trycka djuren framåt. Blir så frustrerad så jag kan gå upp i limmningen när hon bara står där och säger:
-Näää, dää gål inte............. :-(
Hur svårt kan det va?
Måste hitta ett sätt att övertyga henne. Jag vet att det finns, men jag får f-n inte fram det :-(
Ewas råd: Var tydlig, bestämd, genomdriv, pressa, ställ krav, visa vad du vill
Jojo, betydligt lättare att säga, förstå och acceptera (för det gör jag) än att genomföra. Hon drar på något vis in mig i en mjäkig otydlighet. Jag vet vad jag måste och jag vet vad jag kan men här tror jag hjärtat spökar med min hjärna. Får försöka lämna känslorna utanför och köra på fakta.

Lexa däremot, har jag inga bekymmer att köra faktaspråket med även om hon kan behöva lite känsla då och då. I dag är jag rätt nöjd med henne. Hon är ju lite som hon är, men vill, kan och är aldrig omöjlig.
Dom är verkligen som Ferdinand, båda mina hundar. Den ena som innan bisticket och den andra som efter ;-) Men vad tusan, jag är inte så perfekt jag heller.............eller?? och här i bloggen går känslan före förnuftet.

På Bröderna Samuelsson har jag inte mycket att klaga. Det är klart, den ene kunde ju lägga sig bättre, släppa tidigare och inte se allt ur vall perspektiv utan lyssna in och lyda. Och den andre kunde ju lära sig att fatta snabbare, ta egna beslut som stämmer överens med beslutsfattaren och bli lite mera robot, inställd på en sak tills programmeraren väljer att byta kanal. Ha,ha, så jag fick till det. Och då kanske man kan räkna ut vem som fick en klagan?
Alla gör vi vad vi tror är rätt, även om det inte var så andra tänkt.

1 kommentar:

  1. Programmerare, jo man tackar. Tyvärr agerar jag alldeles före lite sådan (de använder ju ettor och nollor, statiska kommandon och inget flum). Själv känner jag mig mer som en... Rådgivare kanske. Jag tror att höger är en bra idé - nähä, inte det?! Nej har du sett, vänster var visst bättre :-) det var bättre förr när det bara fanns en kanal... Rolig träning var det iaf. Alla gör vi vad vi tror är rätt, i alla fall i precis det ögonblicket. Sedan undrar man ibland hur man tänkte...

    SvaraRadera