tisdag 10 januari 2012

Inlärningssvårigheter och sömnproblem

Att hålla Jovi lugn och stilla skulle visa sig betydligt svårare är veterinären förutspådde.
Minns hennes ord vid hemgång.
- Med den här lilla lugna, timida tjejen lär det inte bli några problem.Jo, pyttsan! Under det år hon bott här har hon hört så många stilla, lugna ner dig och nej-sluta att de tydligen har slutat betytt något. Till saken kan också höra att de sällan varit riktade till henne utan oftast till den andra lilla damen i huset.
Hur som så reagerar hon inte på en enda tillsägelse utan bara vänder sig om och tittar på Lexa.
-Jaha så fick du dig en tillsägelse igen då. Ha,ha,ha

I går beslutade jag mig för att byta den uppblåstbara kragen till den mer traditionella.
Dels på grund av att hon inte kan låta bli att vara på det rakade benet som droppet setat i och dels för att hon tyckte det var mentalt jobbigt att bära den dag ett, och därför höll sig stilla.
Samma sak hände nu. Hon blev stående mitt på golvet och kunde inte röra sig.



-Fint, nu kunde jag fokusera på annat.
Men efter en halvtimmes stående och funderade kom hon på annat.
-Det går faktiskt att springa runt i den här också. Fick bara lov att komma på hur den funkade.


Katterna stirrade förvånat på den nya UFO-hunden.



Men de vande sig snart


Och började viska om hennes nya look


Något som inte är så smart när man har med en hund med inbyggd kattfälla att göra.



Men de hade också buskul



Och lite annat kul...  :-(





Och apropå katten. Grrrrrrrr...........#3&#%

Jag har ett tricks att svalka av mig på natten om värmen under täcket blir för outhärdligt.
Jag sticker helt enkelt ut tårna utanför täckeskanten en stund och vips så blir hela kroppen avkyld. I natt vaknade jag till av att vara på tok för varm för att sova riktigt gott och gjorde därför som jag brukar.
Men..........det skulle jag aldrig gjort. För längst ner i fotänden låg lille Dio och bara väntade på att något råttliknande skulle stick upp huvudet. Och tydligen var detta mina tår!!
-Aaahoooo!!  skrek jag i högan sky när han spände klorna i min varma fot samtidigt som jag kände huggtänderna borra in sig i  tån.
Resultat= Hela ligan klarvakna, studsandets och väntades på frukost.
Hur lätt tror ni det vara att somna om nu??


Kopplade korta promenader utan spring och bus med Jovi ger knappast Lexa önskvärd aktivitet.

Då är det tur att det finns lösningar



2 kommentarer:

  1. Haha, jag minns när Prins Bertil var ung, norra europas bästa preventivmedel var han. Det var ingen som vågade röra sig när han satt i fotänden och lurpassade... Att sticka ut tårna var så att säga uteslutet ;-)

    SvaraRadera
  2. Tack för underhållande läsning ha ha...
    Ewa,Irja&Birk

    SvaraRadera